Tuesday, April 6, 2010

Coretan ke 2



Nasi lemak SD5.50 (RM 13.20)


Setelah beberapa hari tidak mencoret sesuatu.... ingin ku menyambung kembali perjalananku tentang Singapore.. dan kali ini tentu sekali tentang makanan nya plak. Beberapa hari berada disini terasa terlalu seksa bila tiba time makan.... Kawasan sekitar hotel penginapanku banyak kedai yang tertulis perkataan HALAL tapi...... dan hanya sebuah kedai menjadi pilihanku tanpa was-was.
Walaupun makananya tak banyak pilihan dan tak kena dengan seleraku tapi bolehlah mengenyangkan perut. Harganya.... WOW.. jangan dikira sangat.... sebab ni bukannya tempat kita.




Nasi Penyet SD4.50 (RM10.80)




Roti Jong SD3.50 (RM8.40)

Untuk mendapatkan nasi penyet dan roti jong ini kami terpaksa menaiki 2 Mrt . Bergitu jauh sekali untuk kami mendapatkan makanan yang boleh memuaskan hati dan dijamin...... Kedua2 makanan ini dijual berhampiran Masjid Sultan yang terletak di Arab Street , Disini terdapat banyak kedai makanan melayu dan pilihannya juga banyak. Hanya tepuk dada tanya selera.....

Bagaimana kami mendapat INFO tentang tempat makan ini??? Ia adalah dari rakan-rakan yang telah beberapa kali berkujung ke Singapore.


2 comments:

  1. Salammm...
    Mak aii!! Nasi lemak sampai RM13.00???
    Nice blog. Keep it up! :D

    ReplyDelete
  2. itulah keyataanya... kalu ikut hage SD biasa je tapi bila di tukar nga duit kita barulah terasa mahal.

    ReplyDelete